Kjøpsvilkår
Vilkårene i dette dokumentet gjelder for salg av produkter og tjenester fra Harmonisk Business AS, samt bruk av nettsiden.
Harmonisk Business AS, v/Camilla Jahr omtales som «selger»/«selgeren» eller «vi»/«oss» i dette dokumentet.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen
1. Kontaktinformasjon
Harmonisk Business AS, org.nr. 934650360
Navn: Camilla Jahr
Telefonnummer: 93267747
E-postadresse: [email protected]
2. Avtaleinngåelse
Avtalen mellom selger og kunde trer i kraft ved gjennomført bestilling, betaling, registrering og/eller skriftlig akseptert tilbud.
Kunden vil motta en ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter kjøp av kurs.
Det er kundens ansvar å sørge for at korrekt e-postadresse er oppgitt ved kjøp. Selger kan ikke holdes ansvarlig for manglende mottak av ordrebekreftelse som følge av feiloppgitt e-postadresse.
3. Produkter og tjenester
Selger tilbyr digitale kurs og pakketjenester. Detaljert informasjon om hvert produkt og tjeneste er beskrevet på respektive produktsider, inkludert pris, innhold og eventuelle spesifikasjoner. Alle priser som er oppgitt inkluderer merverdiavgift (MVA), der det er aktuelt.
Pakketjenestenes innhold og pris skreddersys hver enkelt kundens behov når en potensiell kunde ønsker en annen tjeneste enn det som er tilgjengelig. Derfor kan visse detaljer om tjenestene mangle på sidene.
4. Betalingsbetingelser
Betaling av kurs og tjeneste skjer umiddelbart med PayPal eller Stripe. Dette vil også sikre din plass og tilgang.
Ved kjøp av skreddersydde tjenester, vil kunden motta faktura med 14 dagers betalingsfrist. Faktura må være betalt før tjenesten gjennomføres.
Alle transaksjoner er sikret, og personopplysninger behandles i henhold til personvernerklæringen.
5. Levering
Det gis tilgang til kurs etter registrert betaling. Unntak: Dette gjelder ikke for betatestere.
Personvernsjekken: Kunden er selv ansvarlig for å booke samtale via linken som kommer i mail etter kjøp. Levering av handlingsplan vil skje senest 7 dager etter første samtale.
VIP-dag: Tjenesten utføres (leveres) på avtalt møte-dag. Denne informasjonen vil fremkomme i kontrakten.
Ved problemer med levering og/eller tilgang, vennligst kontakt meg på [email protected] slik at jeg kan hjelpe deg raskt.
6. Angrerett og retur
Ved kjøp av digitale produkter, gjelder ikke angreretten dersom:
-
Leveringen av det digitale produktet har startet med forbrukerens uttrykkelige samtykke, og
-
Forbrukeren har erklært at han eller hun vet at angreretten dermed faller bort.
Før du får tilgang til det digitale produktet, må du derfor aktivt samtykke til at:
-
Leveringen av produktet starter umiddelbart,
-
Du fraskriver deg angreretten, og
-
Du forstår at kjøpet dermed er bindende, og ikke kan refunderes.
Dette følger av angrerettloven § 22 bokstav n.
Det gis ingen rett til avbestilling eller refusjon for tjenester og skreddersydde tjenester etter at skriftlig aksept på tilbudet er gitt eller at betalingen er gjennomført. (Dette gjelder kun for bedriftskunder, da Angrerettloven ikke kommer til anvendelse mellom næringsdrivende.)
Livesendinger i grupper, som for eksempel betalte workshops, har bindende påmelding uten mulighet for refusjon. Jeg vil informere om det blir opptak eller ikke.
7. Reklamasjon
Digitale kurs leveres umiddelbart etter kjøp, og det gis ingen reklamasjonsrett etter at tilgang er gitt. Dersom det oppstår tekniske feil som hindrer deg i å bruke kurset, ber vi deg ta kontakt innen 7 dager slik at vi kan rette opp feilen. Kjøpet av kurset gir ikke rett til refusjon med mindre det foreligger feil som ikke kan rettes opp
Fremgangsmåte:
For å reklamere, vennligst kontakt oss via e-post på [email protected] med en beskrivelse av problemet og dokumentasjon på kjøpet (f.eks. ordrebekreftelse). Jeg vil deretter kontakte deg for videre behandling av saken.
8. Ansvarsbegrensning
Ansvarsfraskrivelse:
Selger kan ikke holdes ansvarlig for indirekte tap eller skader som oppstår som følge av bruk, eller manglende evne til å bruke produkter eller tjenester. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, økonomisk tap, tap av data eller tap av forretningsmuligheter. Selger kan aldri garantere suksess eller resultater.
Maksimalt ansvar:
Selgers maksimale ansvar for eventuelle skader eller tap er begrenset til det beløpet kunden har betalt for det aktuelle produktet eller tjenesten, med mindre annet er fastsatt ved lov.
9. Bruk av nettsiden
Brukervilkår:
Når du bruker min nettside, forventes det at du bruker den i samsvar med gjeldende lover og regler. Det er forbudt å publisere eller distribuere innhold som er ulovlig, trakasserende, truende eller på annen måte støtende. Jeg forbeholder meg retten til å fjerne slikt innhold og sperre tilgangen for brukere som bryter disse vilkårene.
Personvern:
Jeg behandler dine personopplysninger i tråd med min personvernerklæring som beskriver hvordan jeg samler inn, bruker og beskytter din informasjon.
Ved brudd på brukervilkårene forbeholder vi oss retten til å fjerne brukerinnhold, sperre tilgangen til nettstedet, og om nødvendig, iverksette juridiske tiltak.
Informasjonskapsler (cookies)
Nettsiden inneholder cookies. Du velger selv om du samtykker eller avslår bruken av valgfrie cookies. Du kan lese mer om cookies ved å klikke på det lille, runde ikonet nederst til venstre.
10. Immaterielle rettigheter
Opphavsrett:
Alt innhold på nettsiden, inkludert tekst, bilder, videoer og design, tilhører Camilla Jahr eller Canva, med mindre annet er angitt. Det er forbudt å kopiere, distribuere, eller bruke dette innholdet uten skriftlig tillatelse fra rettighetshaver.
Lisensiering:
Hvis du får tilgang til kurs, opplæringsmateriale eller andre digitale produkter, gis du en ikke-eksklusiv, ikke-overførbar lisens til å bruke dette materialet til personlig bruk. Du har ikke rett til å dele, videreselge eller endre dette materialet uten skriftlig tillatelse.
11. Tvisteløsning
Klageadgang:
Hvis du er misfornøyd med et produkt eller en tjeneste, oppfordrer jeg deg til å ta kontakt med meg først for å finne en løsning. Dersom vi ikke blir enige, kan du klage til Forbrukerrådet eller Forbrukertilsynet for videre behandling.
Gjeldende lov:
Denne avtalen reguleres av norsk lov. Eventuelle tvister som ikke kan løses minnelig, skal avgjøres av domstolene.
12. Force majeure
Unntak fra ansvar
Selger kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser eller manglende oppfyllelse av forpliktelser som skyldes hendelser utenfor selgers rimelige kontroll, og som ikke med rimelighet kunne vært forutsett eller unngått. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til:
-
- Naturkatastrofer (f.eks. jordskjelv, flom, ekstremvær)
- Krig, terrorisme, opprør eller andre politiske uroligheter
- Pandemier, epidemier eller offentlige helsetiltak som påvirker gjennomføringen av tjenester
- Teknisk svikt hos tredjepartsleverandører, inkludert, men ikke begrenset til, strømbrudd, nettverksfeil eller plattformproblemer
- Streik, lockout eller andre arbeidskonflikter som påvirker leveransen av tjenester
Varslingsplikt
Ved force majeure-hendelser skal selger varsle kunden via e-post så snart det er praktisk mulig. Varslet skal beskrive situasjonen, hvilke tjenester som påvirkes, og forventet varighet av forsinkelsen.
Konsekvenser for avtalen
Ved force majeure-hendelser forbeholder selger seg retten til:
- Å utsette levering av kurs, webinarer eller coachingtjenester til situasjonen er løst.
- Å tilby kunden et alternativ, som opptak av kurs eller ombooking av coachingtimer, der dette er mulig.
- Å kansellere avtalen dersom gjennomføringen blir umulig eller urimelig byrdefull.
Dersom en avtale kanselleres på grunn av force majeure, vil kunden ha rett til refusjon for ubrukte tjenester, med mindre annet er avtalt.
Begrenset kompensasjon
Kunden har ikke rett til kompensasjon for indirekte tap eller kostnader som følge av force majeure-hendelser, utover det som er fastsatt i gjeldende lovgivning.
Unntak fra force majeure
Force majeure fritar ikke selger fra forpliktelser dersom situasjonen kunne vært forhindret gjennom rimelige tiltak eller dersom selger har unnlatt å varsle kunden innen rimelig tid.
13. Forbehold
Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i priser, innhold, produkter og tjenester.
Sist endret: 20.02.2025